onsdag 4 april 2012

Stalker??

Nu har jag 5 dagars ledig och hoppas kunna tillbringa lite tid i trädgården om vädret tillåter. Jag har surfat runt lite bland mina bloggande jämlikar och fått sååå mycket inspiration.

Jag vill:
Städa växthuset och sätta dit blommande primula och ljus för att kunna sitta där och njuta redan nu.
Tillverka små söta påskkycklingar av ståltråd och hönsnät.
 Lägga flis i trädgårdsgångarna.
 Planera exakt hur sommarblommorna ska placeras.
 Köpa en fotogenkamin för att värma kallväxthuset.

 Sist men inte minst vill jag leta rätt på en blommande Guld Adonis som Hannu hittade på Botaniska.

Jag var på Rum & Trädgårdsmässan 2011 och lyssnade på Hannus föreläsning och hans syn på trädgård. Jag blev så otroligt fascinerad av honom och hans karisma.... han har sedan den dagen varit min största inspiratör inom trädgård.
På årets Rum & Trädgård bad jag att få fotografera honom..... min idol..... det gick bra :)

Han kanske tror jag är en stalker : )

GLAD PÅSK ALLA!

//Veronica

4 kommentarer:

  1. Hej,
    tack för kommentar hos mig!
    Det bästa du kan göra om du vill lära dig om rosodling är att bli medlem i Svenska Rosensällskapet, info finns på hemsidan: svenskros.se.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. I så fall en av de mest välbalanserade stalkers jag kan tänka mig. Hoppas helgen blir som planerat. Jag har lekt på landet med lövblåsaren. Hur kul som helst! Och dessutom blev gräsmattorna jättefina. För att inte tala om hur lätt det vara att få "rabatterna" lövfria. Pust med lust :)

    SvaraRadera
  3. Härligt Karin! Helgen har hittills bestått med en heldag i växthuset och dagen idag kan du läsa om :)

    Ha en underbar Påsk och må gott!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, ha! Jag var också där, och blev fotograferad tillsammans med ... :-)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background