fredag 18 maj 2012

Gammalt skräp från andra.....

.....kan bli vackert för mig....


Jag tiggde till mig en blomhylla från en kompis som skulle åka med den till soptippen. Hon frågade såklart vad i helskotta jag skulle ha den till!!

Slitet och gammalt!!!
Den hade sett sina bättre da´r helt klart men jag tänkte att den blir perfekt i växthuset för att ställa pelargonerna på och i.

I morse stod jag i garaget och målade den jättefint vit och det tog jättelång tid att måla kring alla pinnarna. Tillslut...efter en väldigt noggrann målning såg den ut som jag tänkt mig. 
Slitet och gammalt???

Ställningen och blomlådan var färdigmålade, fiiint glänsande vita. Så nu återstod bara den sista finishen......

...att plocka fram kniv, hammare och slip-papper..........

För, huvva, den kan ju inte se nymålad ut!!!! 

Kramar 



Shabby chic :)

//Veronica

5 kommentarer:

  1. Tror mormor gillar vad du gjort, jättefint :)

    SvaraRadera
  2. Så fin blomhyllan blev! Det är ju en speciell känsla och charm med äldre möbler & ting! Dessutom gjorde du en insats och inte ökade på sopberget!:) Folk slänger så otroligt mycket istället för att antingen använda det eller skänka bort det!
    Ha en skön helg Veronica! Äntligen trädgårdsväder igen :)
    Kram Lena/Lenas Trädgårdsrum

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev.Och en gammal sak återvunnen.MVH

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev, väl värd att ta vara på! Gamla saker har ofta mer charm än nya:)
    Ha en skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men åh, så fint och fiffigt! Tror att jag har sett en sådan där hemma hos mamma och pappa någon gång för länge sedan, men jag har nog aldrig fattat vad den var till för. Vill också ha en sådan blomhylla! Nu är mina föräldrar experter på att skönka bort saker till välgörande ändamål, men det skadar ju inte att fråga om den står kvar någonstans :)

    Trevligt att du hittade min blogg!!!

    Hoppas du också får en finfin söndag!
    //Linda

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background