tisdag 1 maj 2012

.....sammanfattning.....

Så, var den slut! Den härliga långhelgen i trädgården!


Min kropp och rygg värker av det arbete jag utfört. Har så svårt att bara vara. Har ett behov att "göra" något hela tiden.. jag vet inte om det är positivt eller negativt men jag vet att jag lever, här och nu, i varje fall!!

Trädgården är liv..varje dag ser jag hur den lever, växer och frodas och den är MIN....... Jag blir ofta bubblande glad över den vetskapen! 

Det gör ont när knoppar brister.......



Förra året hade en av mina Hästkastanjer grott och jag satte den i en kruka. Den fick bo i växthuset under vintern. Så här ser den ut nu! Som en liten palm :)


En Hästkastanj i miniatyr!

Må Gott!

//Veronica

4 kommentarer:

  1. Men herre jösses, klart du måste på Zetas...Bums. Ta med gubben och åk dit och ta en lunch, om du har tid för allt fint som finns där! Kul med egen kastanj

    Ha det gott/Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Visst vaknar både kroppen och själen till livs då man får hålla på med trädgård.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Ja du, gissa om du har en likasinnade här! OIdag kan jag knappt gå på grund av allt man bara MÅSTE göra nu. Och är man då inte 25 längre så säger faktiskt kroppen ifrån ibland, även om den är van med trädgårdsjobb. Så idag sitter jag inne ett par timmar innan jag ger mig ut igen. Dessutom har vi haft frost inatt så det var extra kyligt nu på morgonen - och det gillar jag inte!

    SvaraRadera
  4. Avundsjuk* :) Vi har ju svärmors trädgård iom att vi hyr huset just nu. Så jag försöker få in min stil i allt utan att ändra allt,men om jag fick hade det varit lite annorlunda. Har en hel gräsmatta på nedre plan som jag lagt pallkragar i med blommor (lätt att flytta om nån tycker annorlunda). För den e helt oanvänd annars. Ha det underbart

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background