onsdag 7 november 2012

Firande med utlottning!


Idag gör jag något jag aldrig gjort förut!


Och det kommer nog att dröja till den dag jag kan göra det igen! 

Jag lottar ut fröer! 
Det verkar vara kutym att fira lite när bloggen har fått olika antal sidvisningar och det gör jag nu! 

För i veckan visades denna text på min bloggsida: 

Sanda Cottage
 10000 sidvisningar - 72 inlägg, publicerades senast 2012-nov-05 - 43 följare

Kul :) 

Jag tänkte att jag kunde dela med mig av fröer från en underbar klematis med ett dessutom underbart namn:




Love Child!


Information om det "älskade barnet" har jag hämtat på nätet:


Pagodklematis (Love Child).
Pagodklematis. Underbara, doftande gula 6-7 cm stora blommor med små violetta prickar. Får dekorativa ulliga frökapslar på hösten. Färg: gul. Blomningsmånader: juni-september. Höjd: 2-3 m. Läge: sol-halvskugga. Zon I-IV.
Hos mig blommar den jättefint från juni tills frosten tar den i fullt norrläge
Bakom huset; alltså ingen sol överhuvud taget :) 

Jag har själv aldrig sått klematis men hittade tydliga instruktioner på Helenas blogg och inlägget: helenashemotradgard.blogspot.se/2012/11/fuska

Hoppas det är Okey Helena att jag länkade? ;) 

Så nu tänkte jag försöka mig på att så dessa små frön och har många frön över som jag lottar ut bland er som vill tävla med mig om att lyckas ;)) 


Så hojta till om ni vill ha chansen att få 10 frön!! 

Kramar och lycka till! 

//Veronica

17 kommentarer:

  1. Ååååå! Stor fluffig grattiskram! Det är klart jag vill vara med och hoppas på frön. Vilken fullkomligt underbar färg på den klematisen. :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till 10 000 sidvisningar!
    En sån gullig klematis kan man inte tacka nej till, är gärna med på utlottningen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var ju trevligt att du länkade till mig!Tack :-)
    Jag är med såklart även om jag har mängder av frön på ingång ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Jag vill självklart vara med och vinna frön från Love Child!
    Grattis till succen- det finns ju en eller flera anledningar att man kommer hit och läser gång på gång..Go Girl, Go!
    /Teppi

    SvaraRadera
  5. Ph, jag vill oxå vara med och tävla :) Håller tummarna!

    Och nej, det är ingen tistel – det är en kronärtskocka ju :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Grattis till 10.000 sidvisningar och 43 följare!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Det är rätt, ta alla chanser att fira!Stort GRATTIS!! Love child klättrar redan vid vårt tempel så fröer behöver jag inte men kan verkligen rekommendera moderplantan! P.S. Det roligaste med sidvisningarna, tycker jag, är att kolla vad de sökt på. Inte alltid det man trodde :)

    SvaraRadera
  8. Så kul! Grattis!
    Hörs det att jag "hojtar"? ;)
    Har flera clematis men inte Love child, skulle vara toppenkul att prova att så några frön.

    SvaraRadera
  9. Grattis! Tänk att statistik kan vara riktigt kul ibland! ;-)

    Vilken vacker klematis! En sån skönhet får gärna flytta hit! Så jag hojtar och tar chansen i din utlottning... ;-)

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till dina 10.000 sidovisningar!

    Eftersom jag ska hålla hårt igen med frösådderna i år står jag över chansen att vinna den vackra Clematisen hur än svårt det är.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  11. Grattis till 10 000 sidvisningar!!
    Jag hojtar också och vill väldigt gärna vara med i utlottningen:-)
    Ha en fin torsdag!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Åh, vad kul! Grattis! Klart jag hojtar:) HOJT!!!
    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  13. Grattis! Kan inte förstå att du inte har bloggat längre än vad du har gjort, känns som om vi har känt varandra hur länge som helst. Klart jag vill vara med så jag hojtar för fullt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Grattis till din fina blogg och alla sidvisningaar...hmm det där har jag missat på min. Har aldrig sått klematis men nu ska jag prova så HOJT HOJT jag vill vara med!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  15. Stort Grattis .

    Fröerna vill jag gärna provså. Kanske jag har turen.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  16. Grattis :)
    Klart man vill vara med och testa lyckan, aldrig sett den där sorten innan och att den doftar låter underbart.
    Mvh Mia

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background