torsdag 6 december 2012

Blommande Drömträdgård :)

Temat för dagen i Blooming Friday är mina drömmars trädgård!!



Drömträdgården är ........
En vit trädgård som Sissinghurst

Drömträdgården är....
En engelsk cottage garden
Drömträdgården är....
Varma färger i gult och orange

Drömträdgården är....
Med slingrande gräsgångar
och skarpt skurna gräskanter



Drömträdgården är....

En svensk mormorsträdgård med lupiner och aklejor



Drömträdgården är....
En surjordsrabatt med häftiga rhododendron och
azaleor


Drömträdgården är....
En fjärilsträdgård med lockande växter

 Drömträdgården är....
En japansk trädgård med svajande gräs
och rosa skira blommor
 Drömträdgården är....
Doftande lavendel som i Provence

Drömträdgården är....
Som Molins trädgård
Kraftigt grönt med bladväxter


Drömträdgården är....
Medelhavsinspirerad med oliv och citrus



Drömträdgården är....
En vacker högsommarblomning
med dagliljor överallt



Drömträdgården är....
En levande porlande plats med
en naturdamm


Drömträdgården är....
En underbart doftande rosenträdgård



Drömträdgården är....
En prunkande "vild" köksträdgård


Drömträdgården är....
Lekfull med roliga prylar



Och sist men inte minst:
Ett skönt "häng" :)







                           Summa summarum......
          Jag kör lite av varje, allt på samma gång!




(Det innebär inte att drömmarna är fixade och klara för jag tror inte att det någonsin blir klart och tur är väl det för vad trist det skulle va :)

      Läs mer om drömmarnas trädgård hos Helena: blandrosorochbladloss



//Veronica















































































27 kommentarer:

  1. Det är ju det som är så härligt med trädgård att man få drömma och göra precis vad man själv vill. För trädgården är till för dig själv och ingen annan.
    Klar blir man nog aldrig, men själv börjar jag märka av utrymmesbrist.
    Fina bilder.
    Ha en fin kall dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. fina bilder!! Visst är det så man vill ha mycket och skapar rum för det:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med drömmar! Och att få förverkliga dem lite i taget! Ha en skön helg!/Titti

    SvaraRadera
  4. Haha känner igen det där, man måste begränsa sig, men inte i drömmarna där ryms allt:-) Härlig tolkning!
    Trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tolkning.Så bra att vi har våra drömmar där kan ju allt hända.MVH

    SvaraRadera
  6. Visst är det bra med många olika trädgårdar, så kan man plocka lite här och lite där!!!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  7. Vi delar många trädgårdsdrömmar - det är ett som är säkert:-)
    Ha en fin fredag! Kram!

    SvaraRadera
  8. Många drömmar och stilar..VAckra bilder : )
    /Cika

    SvaraRadera
  9. Åhhh så vackra drömträdgårdsbilder du bjuder oss på idag! Så fina!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig mix! Molins är min favoritbild. Och visst är det tur man får göra precis som man vill i sin egen trädgård. Jag gör som dig - kör gott och blandatvarianten! Funkar finfint :)

    Apropå följare. Jag tror inte att man kan göra det på blogg.se (iaf vet jag inget sätt). Det är en hel del man inte kan göra på blogg.se som man kan göra på andra bloggverktyg har jag märkt, vilket suger lite.
    Fast själv använder jag bloglovin.se för att följa alla "mina" favoritbloggar. Jag tycker det är ett jättebra verktyg!

    Kram och trevlig (dröm)helg!
    Tamara

    SvaraRadera
  11. Hej, hej Veronica!
    Härligt med den mångfald av drömmar du har! Om du förverkligar allt det du räknade upp - ja! - vad månde bliva:)? En praktfull trädgård med full av inspiration även för andra att hämta!/Anja

    SvaraRadera
  12. Jaa-a - till alltihop (utom medelhavsträdgård - det är jag helt immun mot av någon konstig anledning, men man får kanske vara glad för det). Så härliga, glada bilder från ert paradis. Nu med damm och allt. Härlig helg!

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara trädgårdsdrömmar du visar upp...tack för att jag fick kika in...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Härliga drömmar och härliga bilder från en vacker trädgård!

    Kram ulrika

    SvaraRadera
  15. O allt det där har du redan!!!!
    Passa ryggen när du ska trampa stigar jag fick skiiitont i ryggslutet o nevösa ryckningar i en skinkan :-)ha ha sant!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  16. Vilket trevligt inlägg, du har ju redan en drömträdgård!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Ja hjälp så trist om man blev klar ! Underbart inlägg, hi hi, din trädgård är som ett kinderägg, flera önskningar i samma ;-) Visst är det fantastiskt att man får göra precis som man vill ( om man inte är oense med sin partner då förstås, fniss) Jättefina bilder från en ljuvlig trädgård ! Tack för titten. Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  18. Allt detta vill jag ha! Och ett woodland och en potager och lite till! Härlig inspiration!

    SvaraRadera
  19. En massa vakra avsnitt av din trädgård, så ofantlig innehållsrik :)

    SvaraRadera
  20. Vad vackert!!! En trädgård kan innehålla så mycket och samma plats kan ju innehålla olika saker beroende på årstid, det är häftigt. Önskar dig en fin fin Helg/Gela

    SvaraRadera
  21. Åh, så inspirerad jag blev. Vilket fantastiskt inlägg och vilka fantastiska bilder du visar upp. Du har ju verkligen en drömträdgård! Jag måste titta igenom dina bilder en gång till ... :)

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  22. Jag håller bara med de andra kommentarerna.
    En riktig drömträdgård har du redan.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  23. Härligt inlägg, vill också ha allt det. Men som tur är så får vi ha något att längta till.
    Ha en alldeles, alldeles underbar helg
    Vivian

    SvaraRadera
  24. Ler stort så här på söndagsmorgonen! Många härliga drömmar!
    Ha en underbar 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  25. Det låter som om du skulle behöva en jättestor trädgård!!
    Så mycket vackert som det finns så blir det ju svårt att välja.
    Fina bilder du bjöd på.
    I mån av tid är svaret på din fråga,blir nyfiken på vilka fler som bloggar runt Stockholm.
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  26. Kan inte fatta att du får plats med alla dessa drömträdgårdar i en. Lite halvchockad.. ;) Den måste vara gigantisk din trädgård! :) Jättekul att se alla underbara bilder.
    Ha en finfin adventskväll!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  27. Hej!

    Kikade in för att tacka för din fina kommentar om mitt paradis, och efter att ha kikat runt lite här vill jag också tacka för inspiration och för att det finns fler som jag som vågar köra lite "sillsallad" i trädgården. =) Perfekta, väl avstämda trädgårdar är nåt helt ljuvligt, men att ha det så i sin egen trädgård.. äh, trädgården skall bara spegla vem man är tycker jag!

    Ellen (´s lilla gröna)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background