torsdag 16 maj 2013

Snart är det färdigt..fast ändå inte på långa vägar!!

Om man har någon sekund över så bloggar man...!

Och det gör jag nu :) 
Jobbar stenhårt för att få till Woodlandet...
Det kommer att bli såå bra !
Åhh! Jag vill att det ska vara färdigt...
Vill se resultatet..
Typ NU!
Jag vill se hur den kommer att se ut när det är ett uppvuxet, frodigt och lummigt, ett underbart...
...Woodland :) 
Sådan är jag!
På gott och ont...
Skynda, Skynda
Snabbt, snabbt!

Är det nån som känner igen sig? ;) 
Ett woodland ska ju vara storvuxet, svulstigt och grönt grönt, grönt! 
Därför har jag planterat:
Flikrabarber, funkia, hjärtbergenia, murgröna och olika sorters ormbunkar...

Sen har jag petat ner lite rariteter som, Trillium och Nysrot
Jag har valt att stoppa in rosablommande växter oxå för att få lite färg mitt i det gröna:

Rhododendron
Digitalis
 Drakmynta
Två perenna fuchsior
Och en skuggtålig rosa buskros
Sen har jag planterat olika marktäckare...
Bland annat Rosenplister och som kantväxt en låg rosablommande flocknäva
Runt den avklippta stubben på översta bilden har jag satt luktärter som jag har tänkt ska klänga sig upp där och bara dofta...

Underbart! 

Nu hoppas jag att vi får en härlig helg och jag ser fram emot söndagens trädgårdsbesök av Ulrika med bloggen bikastradgard och vänner till henne som är lika trädgårds-nördiga som vissa andra!

Kram

//Veronica


12 kommentarer:

  1. Wow vad ni jobbat! Kommer bli så j...a bra när det vuxit upp! Jag är som du och vill ha klart typ nyss :). Det ska bli superkul att träffas igen, det ser jag fram emot!'
    Kram påre!

    SvaraRadera
  2. Blir toksnyggt! Härligt att få känna sig nöjd. Här är en till som vill att det ska bli färdigt...helst igår :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket underbart woodland! Bra växtval!
    Hoppas ni får en skön och trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag vill också ha ett woodland!! Det ser bra ut redan nu ; jättebra med grästuvorna som höger upp rabatten längs gången.
    / Teppi

    SvaraRadera
  5. Tänk om man kunde trycka på en knapp och så vipps så ser det ut som man tänkt sig när det är uppvuxet och klart.Fast då har man ju inget att längta efter.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Med den här sommarvärmen och massor av vattning kommer det snart att växa och bli så där grönt som du vill? Jodå!:)

    SvaraRadera
  7. Vilket fint woodland du har fixat till! Det är ju bra med den gröna basen du valt, som blir stora och frodiga fort. Kommer bli toppen när det växer till sig!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Fint blir det... aha, Ulrika och tjejerna ska till dig, kul!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blir! Lycka till med ert Woodland ..... tids nog så är det lummigt gäller bara att ha lite tålamod som ibland är lättare och ibland svårare att ha :)Ha en skön pingsthelg i Hänryckningens tid!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig energi du har!
    Fint blir det!

    Trevlig helg, Marie

    SvaraRadera
  11. Klart man vill se hur det blir NU! Sådde också nysrot. Resultat - nada. Suck. Vill också ha massor av ormbunkar, lite överallt faktiskt tror jag. :-)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background