tisdag 25 juni 2013

I en Pilgrims trädgård...

För någon vecka sedan hade jag förmånen att hänga en kväll i Helenas trädgård!
Helena är ju "världskänd" i bloggkretsarna eftersom hon håller i fredagstemat Blooming Friday
Ett underbart Lejongap.....(Vill ha frö Helena!)

Det är ju inte varje kväll man hänger med en kändis ;) 

Det är så roligt,
Galet,
Härligt...
...vad mycket nya vänner jag har fått genom bloggandet!

Det som är så annorlunda med andra typer av folk man träffar i olika forum
är, att det bara tar ett par minuter ...
Sen känns det som om man känt varandra lääääänge....
På Chelsia Flower Show så sammanstrålade,
4 bloggare!
Det var, Helena, Bettina, Jag och  Anna-Karin

Pang, boom!

Vi hade såååå kul!


Och det som var det roligaste av allt är att vi alla fyra är "pygméer"
Cirka en och en halv meter höga bara...
Och jag lovar att det är inte så vanligt att man träffar flera i samma längd? vid ett och samma tillfälle :)
Men nu var jag ivf för andra gången hemma hos Helena och hörde henne berätta om alla hennes projekt!
Det verkligen sprudlade om henne när hon berättade om alla sina planer.
Precis som det gör om alla äkta trädgårdsnördar!

Vi satt på hennes trappa i söderläge med utsikt över den glittrande sjön..
Omslutna av hennes snart sammanvuxna bokhäck!
Det kändes som ett tempel...
Innanför bokhäcken...
Magiskt,
Lugnt,
Rogivande...

Där hoppas jag att många kommer att få möjlighet att hänga! 
Jag vet att jag kommer att hitta dit igen ivarjefall!
Jag vill verkligen se växthuset och jord(vin?)-källaren på plats... ;)


PS.Alla trädgårdsbilder är från Helenas trädgård DS.

Njut varje sekund av försommaren, för det ska jag göra!!!


//Veronica


10 kommentarer:

  1. Så kul att få följa med på en liten runda i en annan trädgård! Tänk om man kunde prata trädgård med alla man mötte, vad trivsam världen skulle vara :)

    SvaraRadera
  2. oh härligt att få möta trädgårdsvänner in rl, fina bilder !! Ha en go vecka kram MOnica

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att träffa bloggvänner eller vänner man lärt känna över nätet =) Man känner varandra men ändå inte. Kram

    SvaraRadera
  4. Så underbart fin blogg jag hittade här, med härliga blommor. Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  5. Skrattar högt på pendeltåget mot Arlanda, kändis har jag aldrig blivit kallad för förut :-)
    Toka där! Klart du ska få fröer och ett glasbruk i både jordkällaren och växthuset :-)
    Bamsekram Hélena

    SvaraRadera
  6. Du är rolig du!! ;-) Särskilt rubriken är ju helt rätt. Som Hélena flyger och far är hon fullt i klass med en pilgrim.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. Så kul att få hälsa på hos Hélena genom någon annans ögon! Jag vill också hänga i hennes trädgård!!! Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Hahaha.. pygméer! Ja, varför inte? :) Pygmes have more fun ...
    Så himla fina bilder. Vilken kväll ni måste ha haft. Och jag längtar tills vi ses igen! Allihopa!
    Stoooor kram!

    SvaraRadera
  9. att träffa andra trädgårdstokar är så härligt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  10. Håller fullständigt med! Bloggvärlden är härlig, vänlig och generös :) Jag har oxå haft tur att träffa bloggare på riktigt och det är som du skriver, att första träffen oftas klaffar direkt. Lite avis är jag över att du träffat Ruben, en bloggvän sedan många år, och som det hade varit roligt att träffa på riktigt.

    Att besöka andras trädgårdar är jättekul och vilken insiration och energi man får! Härligt :)

    Ha det allra bäst, kram :)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background