måndag 11 april 2016

I´ve got muscels! Eller inte... ÄN :)

Nu är verkligen våren på g med stort G :) 

Tyvärr hänger inte riktigt min kropp med i snabbheten 
Den skriker faktiskt:
Stopp! 
Ta det lite easy! 

Förra veckan köpte jag ett årskort på ett Gym! 
Smart, eller smart?? 
Tänkte att jag skulle bygga upp lite muskler! 

Hur tänkte jag ?

Det är ju nu jag bygger mina muskler ju! 
I trädgården...
Ja ja!

Trädgården visar muskler i alla fall :) 
Den Ungerska tandroten har blivit ett gäng mot förra året då de bara var ett par!

Flikrabarbern:
-Vilken kraft! 

Det är otroligt hur snabbt det går!
Vinter för ett par veckor sen,
nu blommar Våririsen för fullt!?
Tibasten sprider underbara dofter...Power!
Svartroten som jag planterade förra året:
Den längsta är säkert en halvmeter!!

Snacka om muskler! 
Underbar i lördagens risotto <3

Knippgentianan har jag inte lyckats driva upp från frö
så när tillfället gavs så:
Det är Okey att fuska, Va?

En del av staketrabatten fick bli ett eget rum i helgen,
Armeringsnät är verkligen bäst!
Osynlig avskiljare,
klätterstöd,
rostigt och
supersnyggt :D 

Love it! 
Ett stenhårt, muskelkrävande? jobb är att plantera om alla pelargoner...
...iaf tålamodskrävande ;)

Förövrigt så försöker jag njuta,
I stunden!

Ha det gott i vårvärmen!


//Veronica

14 kommentarer:

  1. Jo du, nu väcks alla muskler som har fått vila några månader och det värker både här och där - underbart:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är ju nu njutandet kan börja. Jag bara kan inte vara inne. Vit Tibast den var supersnygg, var hittar man den???? vill ju ha mannen trampade sönder den lila, får väl vara förlåtet jag fick ju en sovstuga Hihi.Hoppas komma till mässan.
    Ha det gott i solen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Betraktar trädgården som mitt gym men gubben min säger att det inte är ger tillräckligt allsidig träning. Tjatar om att jag måste plocka fram hantlarna och träningsmadrassen och köra efter sjukgymnastens program. Men det är så mördande tråkigt, mycket roligare att fixa och dona där ute. Fantastiskt väder idag!
    Finns det vit tibast! Så fin! En sådan ska jag spana efter vid nästa tur till plantskolan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser finfint ut!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Om det är att fuska när man köper färdigdrivna plantor är jag en falsk jävel :-)! Falsk och glad;-)! Lyckad kombo?

    Jag ska tala om för dig Veronica att du har precis gjort en strålande investering för din hälsa. Att gå ett par-tre gånger i veckan på gym innebär att du slipper kanske alla förslitningsskador som undertecknad dras med.
    Ibland fattar jag inte de ensidiga hyllningarna som haglar hur nyttigt det är att jobba i trädgården. De flesta av oss vet inte hur man lyfter, gräver m.fl på ett ergonomisdkt sätt.
    Alla medaljer har två sidor. För egen del har jag lyckats att förstöra min rörelseapparat - baksidan av medaljen. Å andra sidan har jag utvecklat kreativiteten och ett allmänt välmående - framsidan av den samma. Men, nog skulle mitt välbefinnande vara femdubbelt så gott om jag slappa att ständigt dras med en kropp som inte....;-(
    Min order till dig: Ge dig genast iväg på gym!!!
    Ignonera inte mina erfarenheter!!
    Kram!Anja

    SvaraRadera
  6. Ja nu är det fart på växtligheten.Den ungerska tandroten har en läcker färg.
    Var ute och jobbade hela dagen igår och så blir det även idag.Men idag var det vitt av frost.så får vänta tills den är borta.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Våra trädgårdar är våra gym nu. Hur ska du hinna gå till det "verkliga"? Eller ska jag skriva..orka?;)
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Muskelbygge på gång även här. Tandrot, vilket namn på en fin blomma. Liksom ormöga.
    Jag har sått så mycket frö på litet svåra växter, men det är inte värt det, om man kan köpa färdig planta.
    Idag ska det också bli en fin dag här, men tydligen försämras sedan. / Britt

    SvaraRadera
  9. Vacker färg på din Ungerska Tandrot, det går undan nu med det fina vädret. Det poppar upp nytt varje dag. Musklerna får träning, men kanske lite ensidig, så det är inte dumt med gymkort.
    Ha det bra / Marika

    SvaraRadera
  10. Vilken fin Tibast, hur köldtålig är den månne?
    Det är nog bra med lite gymträning även om man också får muskler med trädgårdsarbete. Men vilket som ju är roligare är inte svårt att avgöra..:)
    h. Malin

    SvaraRadera
  11. Trädgårdsgymmet är inte att leka med, man hittar nya muskler var och varannan dag. Härliga vårbilder! Måste skaffa både vit tibast och ungersk tandrot. Trodde jag hade tandrot men den har i alla fall inte dykt upp än.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Nästan synd att vara trädgårderare med så mycket vackra muskler. Kanske blir det strandliv i lämpligt lättklätt format i sommar istället ;)

    SvaraRadera
  13. Visst blir man trött i kroppen av trädgården. Men jag vet av erfarenhet att jag MÅSTE träna på annat sätt också för att hålla ihop. Särskilt som jag också spelar tennis som inte heller är särskilt allsidigt eller uppbyggande. En gång i veckan på Friskis är minimum alltså, hur tråkigt det än är att komma iväg när trädgården lockar... Kram Elin

    SvaraRadera
  14. Ja, nog känns det i kroppen att det är vår igen! Men jag tjuvstartade med att träna med hantlar i vintras och det gör nog lite nytta iaf. Härligt med alla era projekt:-)
    Titti

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background