söndag 9 oktober 2016

Så kom den då...

...Okey! 

Nu är det bara att gilla läget! 
Det ÄR höst! 

Och jaa, jag gillar hösten,
våren,
sommaren och... 
...Näe,
Gillar inte vintern! 
Eller nu är jag inte riktigt ärlig faktiskt! 
Jag gillar vinter och snö mellan 1:a advent och trettonhelgen!
Det vore det ultimata :) 
Men resten av vintermånaderna vill jag gå i ide! 
Det enda som är bra med den årstiden,
är att det finns tid att planera,
blogga och hålla lite glömda relationer vid liv! 
Men denna vecka har jag tillslut accepterat att hösten gjort sin entré!
Det går lixom inte att tveka när det helt plötsligt;
är vitt på gräsmattan
is på framrutan på bilen...
...Vad fort det gick :(

Gillar trots allt,
hösten!
Gillar att gå ner i varv, 
Att trädgården fortsätter leverera utan krav!
Lite här och där så kommer små vårblommor tillbax! 
Lixom som att ge mig lite extra energi! 
Jättedaggkåpan har precis fått nya blommor, 
Austinrosorna blommar på,
lycklig blir jag :D 

Nävorna kommer med nya vackra...
...som för att visa lite vår, 
hjälpa mig härda ut! 
Men primadonnorna NU är kärleksörten, höstastrarna tillsammans med gräsen!
Nu ska jag in i höst-moodet...
...kommer bli skönt!  
Må gott i mysmörkret!


//Veronica

15 kommentarer:

  1. Jamen, du har ju fortfarandet mycket trevligt som blommar och fina färger! Jag gillar inte blåsten och regn på tvären annars kan det vara rätt trevligt med sol genom gula löv, varmt fotoljus och klar luft på hösten.
    I vilket fall går det rätt snart till advent och sen är det inte länge till man kan börja så igen. Tiden går så fort.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica!
    Så fantastiskt fint i din trädgård, ser inte ut som höst. Hösten och vintern känns lite för långa. Tur att Julen kommer emellan. Men snart är vi där och spanar efter de första vårblommorna igen.
    Ha det fint / Marika

    SvaraRadera
  3. Du har ju en fin höstträdgård! Tacka för det att du gillar den .-))!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  4. Masse fine blomster hos deg, masse inspirasjon,
    Ha fine høstdager,
    Klem, Ida

    SvaraRadera
  5. Så¨fint du har det i Din trädgård nog förstår jag att du sörjer att vi står på trappan till vintern, men den är som du säger en tid för att vi ska få en möjlighet att lugna ner oss och ha tid att planera för varmare dagar som sedan kommer och det tror jag att vi behöver.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Hej Veronica!
    Och visst blir man lika förvånad varje år när det huxflux vänder på en helg, för så var det här iallafall. Första helgen i oktober och brittsommaren regnade bort och från en dag till en annan hade mängder av löv skiftat färg och det var dags att ta på varmare kläder... Men visst, det finns många mysfaktorer med hösten och många gropar att fylla med mängder av lök, eller hur? Ha det bäst! Kramen!

    SvaraRadera
  7. Din höstträdgård är hur fin som helst. Men har ni redan haft frost? Här har det som kallast varit plus 1. Fast vi bor ju mer söderut förstås ;) Ja dessvärre är det bara att acceptera, hösten har kommit. Fast jag gillar också hösten.

    Ha en bra vecka!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  8. Har exakt samma inställning till årstiderna som dig! Skulle älska hösten - om det inte var längre vinter än över jul. Men som det är nu så är det en hemsk årstid!!
    Just nu är det dock skönt - speciellt efter det att vi fått c:a 15 mm´s regn dom sista dagarna - och jag har tre STORA ljungplantor ståendes utanför dörren som jag ska hitta krukor till i morgon.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  9. Så vansinnigt fint det är i er trädgård fortfarande! Skulle gärna komma besök om inte min chaufför är extremt upptagen nu. Nya uppdrag liksom rasar in, och han som skulle gå i pension när han fyllde sjutti! Hoppas vi kan komma innan den hemska vintern slår till på allvar! Ingen fara med boken, den hämtar vi någon gång...
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ingen återvändo bara att gilla läget och hänga med.Så är det . så fint det är när du skriver, får nästan lust att gilla hösten jag med. Klippa och slutrensa inför våren det känns rätt bra. sen blir det bara snickra när vi är här.
    Ha det gott och njut var dag, snart är det fullt upp igen
    kram Meta

    SvaraRadera
  11. Joo nu är det oåterkalleligt, hösten är bokstavligen här. Än så länge har vi sluppit frosten, men den är säkert bara runt knuten. Jag hoppas innerligt att jag kan få tid på mig till helgen, det är först då jag hinner med att tömma, sanera och återfylla växthuset.
    Ha en fin vecka. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  12. Så klart är du/ni ska komma förbi om ni kommer till Gotland!
    Däremot vet jag inte om det är så mycket att se längre. Jag håller ju på att låta massor växa igen - inte snyggt - samt lägga igen en del rabatter. Fast det är klart, å andra sidan blir det en del nya mer lättskötta. "fniss" Man kan ju inte sluta helt med trädgårdshobbyn.....
    KRAM
    SUSIE

    SvaraRadera
  13. Tycker mig se samma känslor bakom våra senaste inlägg! Höstaster borde jag ha, ser jag. Mycket fint forfarande.
    Jag är en av fyra klassföräldrar i min yngsta son klass och vi ska träffas i morgon kväll för att diskutera hur vi ska dra in pengar til barnens klassresa. Du hör hur roligt jag kommer att ha det...... hade hellre velat se dig!!!
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  14. Jag är också redo att ge mig in på inomhus-myset...:-) Men ska bara sätta de sista lökarna, tömma de sista krukorna, städa lite i växthuset och...
    Kram Elin

    SvaraRadera
  15. Härlig rapport från höstens kranka blekhet... ;) Just nu kan jag längta efter höstens lugn och ro. Men måste fråga - är det en ekbladshortensia i en av de första bilderna? Och berberisen - vad heter den? Berberis är så underskattad och jag vill ha fler höstvackra bär. Taggarna kan säkert hjälpa några tulpaner elle annat från att frossas av klövbärande odjur..

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background