onsdag 7 mars 2018

Jag vet att ni fattar...

...Ni vet!


Den där känslan...
....när man vaknar en lördagsmorgon
Kanske av att solen lyser in
i sovrummet!

De första strålarna når över trädkronorna och
lyser in genom det antagligen "vintersmutsiga" fönstret
Fönstret som är öppet varje natt året runt
men just denna morgon så sveper det en ljummen vind in
och;
-Visst doftar det nå´t speciellt?
och,
man ligger kvar...
...lyssnar på fågelkvittret!
Går upp,
kokar en kopp med kaffe och inser
att man kan dricka det ute...
...att det är tillräckligt varmt,
åtminstone i växthuset!
 Och går ut till...
...den allra första vårdagen :) 
Den där morgonen när man känner ett
"tonårspirr" i magen av förväntan!

Den där morgonen man känner och hoppas
att en hel,
härlig,
solig vårhelg ligger framför en!
Och det bästa är att;

Det är inte en lång stund dit!
10 dagar framåt! 

Snart, 
alldeles snart <3 


 //Veronica

16 kommentarer:

  1. Det ser hoppfullt ut med sol och plusgrader:))
    Och tack, för alla vackra vårbilder!!!

    SvaraRadera
  2. Mmm... en härlig beskrivning av en härlig känsla :) Jag brukar drabbas av den akuta - det är vår - nån sen eftermiddag kväll. Och det är just luftens doft som gör det.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Så fint beskrivet den där känslan. Och visst, visst fattar vi:-)!
    Idag fylls snödepåerna på hos oss...och natten mot söndag får vi sisådär -9! Men på måndag ser det ut att vända åt lite mildare håll...
    Det otroliga är, mitt i vädereländet, att när solen tittar fram det minsta lilla så är det faktiskt hyfsat varmt i kalldelen av växthuset. Men annars känns den där milda vårdagen väldigt avlägsen. Och, om någon "påstår" att det är vackert ute med all snö så skriker jag - högt ;-). Vill inte ha en flinga till. Till och med katten ropar ut sin förtvivlan på grund av snön.

    Annars önskar jag allt gott till dig!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  4. Det ser så härligt ut, men känns så långt borta. Här är allt vitt och i dag ska det snöa från morgon till kväll. Men … den som väntar på något gott :D

    Tack för att du svarade och länkade till inlägget där du berättar mer om vintersådder. Jag har haft feber sedan i fredags och orkat mer än att sova och läsa, men nu börjar det gå åt rätt håll. Så fort jag blir frisk ska jag testa. Just därför är jag nästan lite glad åt att snön finns kvar ;)

    Bäst av allt är att jag har kommit på hur jag ska kunna kommentera inlägg hos dig. Jag var tvungen att installera en annan webbläsare. Med den är det inga problem.

    Solsken
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar angående thai-maten ;) Om du vill ha Sumher-frö så skickar jag gärna till dig.

      Radera
  5. Jag vet precis vad du pratar om...! Och den där prognosen ser alldeles underbar ut.

    /Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har rätt, att det vänder snart. Har svårt att tro det när jag tittar ut på det eviga snöandet...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Magiskt beskrivet Veronica, både i bild och text. Jag var där i fantasin och snart är vi där på riktigt. Igår var det en riktigt skön vårdag och jag bara njöt på min eftermiddagspromenad med vår hund. Ville inte gå in igen. Ok, det snöar idag men med kommande plusgrader så tror jag att snön kan hälsa hem. Var tvungen att kolla väderprognosen hos oss när jag såg din och på onsdag spår dom till och med plus 5.

    Fram för våren!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  8. What beautiful pictures!
    janicce.

    SvaraRadera
  9. Visst vet man vad du menar.....men det är så mycket kvar av vintern att man misströstar lite! Fast idag är både gången till ytterdörren och landsvägen utanför utan snö, helt otroligt!! Så den är kanske på gång.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  10. Hej Veronica!
    Ser alldeles underbart ut, och vilken vacker header. Här snöar det, och har snöat hela natten, känns avlägset med vår, men snart är den här.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  11. Det är absolut inte svårt att veta vad du menar för du beskriver denna underbara känsla så bra alla går vi och längtar efter just den känslan.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder! Jag hade nästan hoppats det skulle vara en sån dag idag, inte för att det blommar så mycket än, men det finns i alla fall snödroppar och julrosor halvt kvaddade under snön som bara väntar på att få sträcka på sig. Räknar med att solen och våren kommer uppåt dagen, optimist in i det längsta : D
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Krokusbilden förmedlar verkligen den härliga solen! Ja nog längtar man efter sol alltid, för första dan hade vi dagsmeja och snön smälte en aning trots några minus. Vi får nog vänta länge på vårblommor, vi har aldrig haft så mycket snö. När mannen (han är lång) gick ut på tomten för att rädda fruktträden så gick snön upp till bröstet! Trevlig söndag/Monica

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background